Nogami do przodu ;) Portal Motocyklistów GMMP i przyjaciół

ostrabrama.jpg
Yamaha Drag Star 650 1997-2007 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Olo   
sobota, 29 stycznia 2011 18:48

Yamaha Drag Star 650 / 1997-2007

Model ten zaczęto produkować od 1997 roku. Początkowo produkowany jako Custom miał płytkie błotniki i dużo chromu w 1998 dołączył do niego model Classic  charakteryzowały go głębokie błotniki i szersze przednie koło. Miał on zastąpić długo produkowany model Virago 535, który powoli wychodził z mody, jednak najważniejszy jego element, silnik konstruktorzy Yamahy pozostawili bez większych zmian. Podstawowa różnica tkwi w większej średnicy cylindrów oraz pomniejszonych dyszach gaźnikowych, dzięki czemu Drag Star 650 jest nieco słabszy od swojej starszej siostry, ale za to oszczędniejszy-przy spokojnej jeździe potrafi spalić nieco powyżej 4L/100km. Model Virago 535 od początku swojego istnienia był polecany i lubiany przez amazonki i młodych stażem motocyklistów, odwrotnie jest z Drag Starem. XVS 650 wyposażono w duży 16 litrowy zbiornik paliwa, przez co znakomicie nadaje się do dalekich podróży. Wielką zaletą jest napęd wałem Kardana, pozwala to na pokonywanie wielu tysięcy kilometrów bez większych czynności serwisowych. Silnik Drag Star 650 jest sprawdzoną solidną konstrukcją, ma wystarczająco mocy żeby żwawo przyśpieszyć, jednak o ostrej jeździe i wyprzedzaniu przy prędkości powyżej 100km/h należałoby zapomnieć.

Jednostka napędowa to dwucylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem widlasty silnik o pojemności 649 ccm i mocy 40 KM. Głowice są dwu zaworowe z pojedynczymi sprężynami zaworowymi. Gaźniki o średnicy gardzieli 28 mm wyposażono w czujniki położenia TPS i podgrzewanie. Maksymalny moment obrotowy silnik osiąga już przy 3000 obr/min. co dobrze świadczy o jego elastyczności. Środek ciężkości jest położony bardzo nisko dzięki czemu prowadzi się bardzo łatwo i lekko, również manewrowanie w mieście jest bardzo proste, pomimo małego skrętu i dużego rozstawu osi. Choć mniej doświadczeni motocykliści mogą mieć pewne problemy z ciężarem maszyny. Szeroka kierownica, siedzenie kierowcy przypominające fotel, i wysunięte podnóżki sprawiają że pozycja „nogami do przodu” zachęca do jazdy, a 16- litrowy zbiornik paliwa i bezobsługowy napęd do dalszych podróży. Jedynie wysocy kierowcy i pasażer mogą narzekać na brak miejsca. Długi rozstaw osi, korzystnie wpływa na stabilność pojazdu podczas jazdy. Tylny wahacz imitujący sztywne zawieszenie współpracuje z ukrytym pod siedzeniem amortyzatorem, którego charakterystykę można zmienić jednym ruchem ręki. Za zatrzymanie Drag Stara odpowiada pojedynczy hamulec tarczowy z przodu. Tylny bębnowy nie ma już tej skuteczności, ale i tak w zupełności go wystarcza. Yamaha Drag Star zasługuje na uwagę poszukujących stylowego, lekkiego i nieskomplikowanego w prowadzeniu choppera. Jednak jego popularność i niezawodność mają odbicie w cenach, jedynym pocieszeniem jest to że kiedy kupimy już Draga to możemy być spokojni oto, że jego wartość nie spadnie z dnia na dzień. Ceny używanych maszyn zależą od wyposażenia, którego wartość może wynosić nawet kilka tysięcy.

Historia modelu:

1997 - Pierwszy sezon na rynku

1998 - Wprowadzenie wersji Classic z wysoką szybą, dygodniejszym siedzeniem i oparciem dla  pasażera, głębsze błotniki, mniejsze i szersze koło przednie, większy rozstaw osi, większy skok zawieszenia tylnego, większa tarcza hamulcowa, podesty zamiast podnóżków, boczna podstawka, układ dopalania spalin.

2001 – Modyfikacja układu hamulcowego, układu dopalania spalin, nowa stylizacja reflektora i widelca, cofnięto podnóżki kierowcy.

2007 – Ostatni rok w ofercie.

Zalety : Elastyczny silnik, wysoki komfort jazdy, wał napędowy, staranne wykończenie

Wady : Duża masa, skromne miejsce pasażera, ograniczone przechyły boczne, zbyt miękki widelec, przeciętne hamulce.

Słabe punkty :

1.       Na wysokich obrotach pojawiają się dokuczliwe wibracje silnika , które obniżają komfort jazdy , a także SA odpowiedzialne za pękanie elementów układu wydechowego

2.       W modelach parkowanych „pod chmurką” korozja szybko atakuje układ wydechowy i śruby.

3.       Masa motocykla powoduje luzowanie i pękanie szprych

 

Jeśli kupiłeś Drag Stara nieocenionym źródłem wiadomości będzie dla Ciebie Polskie Forum Drag Stara.

Książka serwisowa do ściągnięcia tutaj


Dane techniczne i serwisowe Yamaha Drag Star 650 1997-2007

Wymiary i masy - CLASSIC/CUSTOM

Długość całkowita:

2450 mm/2295 mm

Szerokość całkowita:

930 mm/880 mm

Wysokość całkowita:

1105 mm/1065 mm

Wysokość siedziska:

710 m/ 695 mm

Rozstaw osi:

1625 mm/1610 mm

Prześwit:

140 mm/140 mm

Promień zawracania:

3500 mm/3100 mm

Masa:

249 kg/227 kg

Dopuszczalna masa całkowita:

407kg

Pojemność zbiornika:

16 L/w tym 3L rezerwa

Osiągi

Prędkość max.  

150km/h

Przyspieszenie 0-100 km

8,1s

Zużycie paliwo na 100 km   

5,6L

Rodzaj paliwa

PB 95 (benzyna 95- oktanowa)

Silnik i napęd

Typ:

chłodzony powietrzem, 4-suw, SOHC

Układ cylindrów:

2-cylindrowy z układem V

Moc:  

29,8kW  ( 40KM ) przy 6500 obr./min

Maks. moment obrotowy:

50Nm przy 3000 obr./min

Pojemność:

649 ccm

Średnica cylindra x Skok tłoka:

81 mm x 63 mm

System zapłonu

Elektroniczny  -  T.C.I (digital)

Liczba zaworów na cylinder:  

2

Stopień Sprężania:

9 : 1

Ciśnienie w cylindrze:

min 10bar, norm 11bar, max 12ba

Obroty biegu jałowego (luz):

min 1150obr/min, max 1250obr/min

Rodzaj gaźników / Średnica gardzieli:

"MIKUNI"/28mm

Chłodzenie:

powietrzem

Rozruch:

rozrusznik elektryczny

Alternator

14V 20A

Akumulator

12V- 10Ah

Układ smarowania:

mokra miska olejowa

Sprzęgło

cierne wielotarczowiec mokre

Napęd pierwotny:

przekładnia zębata

Przełożenie napędu pierwotnego:

68/38 (1.780)

Napęd wtórny:

wałek napędowy

Przełożenie napędu wtórnego:

19/18 x 32/11 (3.071)

Typ skrzyni biegów:

5- biegowa sekwencyjna

Przełożenia

1 - 38/14 (2.714); 2 - 38/20 (1.900); 3 - 35/24 (1.458); 4 - 28/24 (1.167); 5 - 29/30 (0.967)

Nadwozie i zawieszenie

Konstrukcja ramy:

Kołyskowa, stalowa

Kąt skrętu głowicy kierownicy:

35 stopni

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy:

153 mm / classic 145 mm

Zawieszenie przód - CLASSIC:

widelec teleskopowy / sprężyna śrubowa z amortyzatorem olejowym / 140 mm

Zawieszenie tył - CLASSIC:

wahacz / sprężyna śrubowa z amortyzatorem olejowo-gazowym, regulacja obciążenia wstępnego / 98 mm

Zawieszenie przód - CUSTOM

widelec teleskopowy / sprężyna śrubowa z amortyzatorem olejowym / 140 mm

Zawieszenie tył - CUSTOM

wahacz / sprężyna śrubowa z amortyzatorem olejowo-gazowym, regulacja obciążenia wstępnego / 86 mm

Hamulec przód:

tarczowy z zaciskiem dwu tłoczkowym, tarcza o średnicy 298mm

Hamulec tył:

bębnowy o średnicy 160mm

Dane eksploatacyjne i serwisowe

Olej silnikowy

SAE 10W30 / 3,2 l

Filtr oleju

HifloFiltro HF145 /K&N KN-145

Płyn hamulcowy

DOT4

Olej przekładni głównej (wał Kardana)

SAE 80 API GL-4 / 0,19 l

Filtr powietrza

HifloFiltro HFA4607 / K&N YA-6598

Akumulator:

GT12B-4 10Ah 12V

Gaźniki /Typ x ilość

MIKUNI/ BDS28 x 2

Koła przód - Classic/Custom

szprychowe- 16M/C x MT3.00/

szprychowe- 19 x MT2.5

Koła tył – Classic / Custom

szprychowe- 15M/C x MT3.50/

szprychowe - 15M/C x MT3.50

Opony przód -  Classic/Custom

130/90ZR16 (67S)/ 100/90ZR19 (57S)

Opony tył - Classic/Custom

170/80ZR15 (77S)/ 170/80ZR15 (77S)

Ciśnienie opon przód/tył

2,0/2,5

Świece zapłonowe

NGK DPR7EA-9/NGK DPR7EVX-9 /NGK DPR7EIX-9

DENSO X22EPR-U9

Żarówka przednia lampa

H4 55W/60W

Żarówka kierunkowskazy

P21 (Bay15s) 21W/5W 12v

Żarówka światło stop

P21 (Bay15d) 21W/5W 12v

Podświetlanie zegarów

R10 (W5W) 1.7W 12V

Kontrolki kierunków

R5 (T5) 1,7W 12V

Żarówka postojowa

Ba9s 12v

Bezpiecznik główny:

30A

Bezpiecznik- Reflektor:

15A

Bezpiecznik- Układ sygnalizacyjny:

10A

Bezpiecznik- Instalacja zapłonowa:

10A

Bezpiecznik- Światło Postojowe:

10A

Bezpiecznik- Podgrzewanie gaźników:

15A

Klocki hamulcowe przód

MCB 640 / nr cz: 63663000

Szczęki hamulcowe tył

MCS 957/ nr cz: 66000957 lub 65515002

Tarcza hamulcowa

91YA21FL

Luz zaworowy – ssanie/wydech

0,07-0,12 [mm]/ 0,12-0,17 [mm]

Ciśnienie oleju:

0,1/1200 [bar/min-1]

Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej:

3,8-4,6 [Ohm]

Rezystancja wtórna cewki zapłonowej:

10100-15100 [Ohm]

Rezystancja nadajnika indukcyjnego:

182-222 [Ohm]

Bazowe wyprzedzenie zapłonu:

12/1200 [KW/min-1]

Liczba wolnych obrotów:

1150-1250 [obr./min]

Dysza główna gaźnika:

90

Śruba mieszanki podstawowej:

2 [obr.]

Maksymalne napięcie ładowania

20/5000 [A/min-1]

Napięcie regulatora:

14,1-14,9/- [V/min-1]

Moment dokręcenia głowicy silnika:

35 [Nm]

Poprawiony: sobota, 12 marca 2011 21:00
 
Valid XHTML & CSS | Template Design ah-68 | Copyright © 2009 by Firma