Nogami do przodu ;) Portal Motocyklistów GMMP i przyjaciół

salve.jpg
Yamaha Diversion 900 S 1994 - 2003 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Olo   

altDuża "Dywersja" - opis modelu
Yamaha Diversion 900 S to przykład motocykla uniwersalnego konia roboczego który służy właścicielowi tak i do codziennej jazdy po mieście jak i dalekich podróży. Produkowany od 1994 roku, przez wiele lat motocykl ten służył w oddziałach policji na całym świecie. W naszym kraju ten model nie miał zbyt wielu nabywców, głównie  z powodu ceny w 1997 roku duża "Diva" kosztowała prawie 30 000 zł, za to jej mniejsza siostra XJ 600 biła za sprawą ceny rekordy popularności – kosztowała ok. 20 000zł. Wracając jednak do motocykla, jest to sprzęt niezwykle niezawodny i trwały. Długodystansowe testy potwierdzały tezę o niezawodności, po 100 000 km testu rozmontowano motocykl na czynniki pierwsze i okazało się że żadna część nie wymaga wymiany. Nie obyło się i bez pewnych niedociągnięć, najczęstszymi usterkami przytrafiającymi się „dywersji” były pękające kolanka wydechu, wydmuchanie uszczelki niędzy wydechem a głowicą, a także pęknięcia mocowań wydechu. alt
Usterkę tę poprawiono w 1996 zmieniając układ wydechowy na masywniejszy.

Mimo archaicznego wyglądu jest coraz częściej poszukiwanym motocyklem na rynku wtórnym, wynika to głównie z jej niezawodności i bezobsługowego napędu wałem który jest niewątpliwie dużym atutem.

W opiniach użytkowników Yamaha jest motocyklem przyjaznym , praktycznym i w miarę oszczędnym. Jak piszą użytkownicy jest to doskonały kompromis między ceną, jakością wykonania i osiągami. 270 kg, 90 KM i duży moment obrotowy oraz opinia ze jest to motocykl kuloodporny jest wystarczającym argumentem aby zwrócić na niego uwagę decydując się na zakup.

altJeśli zdecydujesz się na zakup Yamahy to szczególną uwagę zwróć na cały układ wydechowy szczególnie w wersjach z przed 1996 roku najlepiej kupić wydechy z młodszych modeli są masywniejsze i trwalsze. Warto także wymienić sprężyny przednich teleskopów, poprawi to prowadzenie. Jeśli chodzi o silnik to jest on niezawodny, jednak jeśli są na nim ślady rozbierania –może to być powodem do dyskwalifikacji takiej maszyny nawet Orzy atrakcyjnej cenie to samo ma się do zapocenia olejowego, może to świadczyć o przegrzaniu silnika co także dyskwalifikuje taki egzemplarz przed kupnem. Warto też zwrócić  uwagę czy nie ma wycieków z dyfra co może świadczyć o zużyciu lub awarii.



Strony internetowe

www.yamahaxj.pl/forum

www.bookmaster.pl/hamaha,xj,900,s,diversion/ksiazka/103674.xhtml

www.yamahaclub.com/forums/topic/22756-vobbling-diversion-xj900s

 

Historia modelu

1994 – Yamaha XJ 900S Diversion wchodzi na rynek. Jest następcą modeli XJ 900F i 900N, ale to całkiem nowa konstrukcja

1996 – Zmiany w przednim zawieszeniu, regulacja w korkach teleskopów umożliwia zmianę napięcia wstępnego sprężyny. Poprawiono zestrojenie amortyzatora. Zmieniono układ wydechowy na masywniejszy

1997 – Zamontowano osłony na goleniach teleskopów chroniące przed drobnymi kamyczkami. Zmieniono tapicerkę kanapy.

2000 – Yamaha Diversion 900S dostępna w Polsce tylko na indywidualne zamówienie

2003 – Zakończenie produkcji

  Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} table.MsoTableGrid {mso-style-name:"Tabela - Siatka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-priority:59; mso-style-unhide:no; border:solid windowtext 1.0pt; mso-border-alt:solid windowtext .5pt; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-border-insideh:.5pt solid windowtext; mso-border-insidev:.5pt solid windowtext; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

Dane techniczne i serwisowe Yamaha XJ 900S (typ 4KM) 1994-2003

Silnik i układ napędowy

Typ silnika

Rzędowy,czterocylindrowy, czterosuwowy, smarowanie z mokrą miską olejową

Pojemność skokowa

892 cm3

Moc

90 KM (66kW) przy 8399 obr/min

Max. moment obrotowy

84 Nm przy 7000 obr/min

Rozrząd

DOHC 2 zawory na cylinder

Chłodzenie

Powietrze

Sprzęgło

Wielotarczowe mokre

Skrzynia biegów

 5-biegowa, sekwencyjna

Przeniesienie napędu

Wał kardana

Wymiary, masy i osiągi

Gługość

 2,230 mm

Szerokość

 750 mm

Wysokość

1,300 mm

Rozstaw osi

1505 mm

Prześwit

 130 mm

Wysokość kanapy 795 mm

Kąt wyprzedzenia główki ramy

63 st

Wyprzedzenie

121 mm

Masa z paliwem

276 kg

Ładowność

194 kg

Pojemność zbiornika paliwa

24 l/ 5l rezerwa

Prędkość max.

209 km/h

Przyspieszenie

Od 0-100km/h - 3,9 s

Elastyczność

Od 60-100km/h – 5,3 s

Zużycie paliwa

6-10l/100km

Podwozie i hamulce

Rama

Stalowa, kołyskowa, podwójna

Zawieszenie przód

Widelec teleskopowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyn

Zawieszenie tył

Dwuramienny wahacz ze stali,centralny amortyzator mocowany systemem dźwigni, regulacja napięcia wstępnego sprężyny

Hamulce przód

Dwie tarcze 320mm, dwa zaciski dwu tłoczkowe pływające.

Hamulce tył

Tarcza 267 mm zacisk dwu tłoczkowy

Koła przód/tył

3,00x17/4,00x17

Opony przód/tył

120/70 V17 – 150/70 V17

Dane serwisowe i warsztatowe

Przegląd

Co  6000

Luz zaworowy - ssanie:

0,11-0,15 [mm]

Luz zaworowy - wydech:

0,16-0,20 [mm]

Kompresja:

10-12 [bar]

Ciśnienie oleju:

0,8/1000 [bar/min-1]

Rezystancja pierwotna cewki zapłonowej

1,87-2,53 [Ohm]

Rezystancja wtórna cewki zapłonowej:

12000-18000 [Ohm]

Rezystancja nadajnika indukcyjnego:

446-545 [Ohm]

Bazowe wyprzedzenie zapłonu:

5/1000 [KW/min-1]

Statyczne wyprzedzenie zapłonu:

40/4000 [KW/mm]

Świece

:NGKDPR8EA9

Szczelina

 

Gaźnik:

MIKUNI

Typ gaźnika:

BDSR34

Liczba wolnych obrotów:

950-1050 [obr./min]

Dysza główna:

100

Dysza iglicowa:

 

Poziom pływaka:

6-7 [mm]

Maksymalne napięcie ładowania:

33/5000 [A/min-1]

Napięcie regulatora:

14,2-14,8 [V/min-1]

Akumulator:

YTX14-BS

Olej silnikowy typ:

20W/40 [SAE]

Olej silnikowy z filtrem:

3,4 [l]

Wahacz tylny (wał napędowy):

80 [SAE]

Wahacz tylny (wał napędowy):

200 [ml]

Widełki:

10W [SAE]

Widełki:

444/444 [ml]

Uszczelniacze przedniego zawieszenia:

41-53-8 [mm]   79415380

filtr powietrza EMGO

7394480

filtr powietrza MIW

73944200

filtr oleju EMGO

7182220

filtr oleju EMGO

7182230

filtr oleju MIW

71822300

kpl tarcz sprzęgłowych

VC 274     5700274

łańcuch rozrządu

SCA 0412 DHA-150  68112150

LG klocki hamulcowe przód MCB 530  

63555000

LG klocki hamulcowe przód MCB 640 

63663000

LG klocki hamulcowe tył MCB 530 LF 

63555100

Made by Olo ®

 
Valid XHTML & CSS | Template Design ah-68 | Copyright © 2009 by Firma